Cercar en aquest blog

diumenge, 18 de gener del 2015

Un Sant Antoni ple d`activitats i especial.

Bones companys i seguidors d`aquest blog , avui farem un petit resum  del que ha estat la diada d`es poble de Menorca.
La nostra colla ha realitzat moltes activitats, com ja sabeu el passat dia 10 vam donar el tret de sortida a les celebracions amb la representació de la conquesta a la plaça constitució de Maó.
Apartir d`aquell dia els nostres estimats Abu Umar , Nura i Alfons III han presidit l`entrada de la biblioteca de Maó com a símbols de Sant Antoni que són.

El passat dia 15 els nostres geganters van anar a el colegi la Salle de Maó on van contar i ilustrar la llegenda de na Nura  per més de 100 fillets a la vegada , els quals van respondre molt bé al que seria el primer conta contes realitzat per la nostra associació.
Seguidament  el matí de dia 16 van participar a l`escola de Sant Climent  on es va contar a les 5 clases  la llegenda de na Nura  acabant amb la reproducció del ball de conquesta del passat dia 10.
Aquell mateix dia a les 18 h a la Biblioteca de Maó estava anunciat el conta contes de la llegenda de na Nura i així els 3 gegants van estar exposats ben al mig de l`entrada com a mostra de la seva importancia dins l`acte que s`anava a desarrollar a la sala infantil. Allà la nostra companya Sonia Diego va interpretar i contar tota la llegenda a mes de 50 fillets que restaven impacients per descobrir que amagava na Nura i els seus dos pretendents.
L`acte va ser un èxit amb lo qual volem agraïr a la Biblioteca la sea invitació .
Aquest dia 18 de gener hem fet una cosa molt especial i emotiva el Rei Alfons III ha tornat  a l`illa del Rei 728 anys després  de que ho fes l`auténtic personatge que va marcar un punt i apart a sa nsotra illa amb el fet de la conquesta cristiana.

Així els nostres geganters de bon matí han partit cap Es Castell on el nostre gegant ha descansat tota la nit per partir cap al moll on havia d`embarcar amb tota la colla  cap al seu destí l`Illa a la qual va donar nom.
Un fet històric es veure un gegant ,  per el port de Maó, moltes càmeres de fotografia han volgut captar aquest moment de veure travesar el rei Alfons III el port  fins arribar a l`illa, una vegada desembarcat el gegant i tota la colla ,  han pujat al lloc on comença tota la història de la conquesta , el pou que va fer excavar el propi rei  Alfons , allà ha quedat exposats mirant el gran port natural que l`envoltava, mentres els nostres geganters feien la visita a tot el recinta, una excurisó molt interesant que ha mostrat la gran feina realitzada per " els amics de l`illa del rei" restaurant l`edifici .

Després de la visita la foto de familia  a l`escalinata del pou  i seguidament berenar per a tots els participants.

Llavors el gegant ha baixat junt tota la colla  s`han embarcat de nou  cap Es Castell on s`han donat per  finalitzats els actes de Sant Antoni 2015 amb els gegants. Demà es contarà a l`escola infantil d`Es Castell la lleganda de na Nura i ja començarem a pensar amb Carnaval!

Avui no podem acabar l`escrit sense dirigir unes paraules, que no s`haurien d`haver d`escriure, un company geganter, un amant de ses nostres festes que va fer molta feina en el món dels gegants menorquins , en especial amb es gegants de Maó ens ha deixat , volem fer aquest petit homenatge a n`en Miquel Villalonga , geganter i graller de la colla de Maó, descansi en pau, el nostre més sincer condol a tota la seva familia i com no, a tota la colla de geganters i grallers de Maó.