Cercar en aquest blog

dilluns, 3 de maig del 2010

IV trobada de gegants de Santa Maria del Camí , una gran xalada.

Bones amics/gues i seguidors d`aquest blog , la publicació d`avui farà referencia al nostre viatge realitzat durant el passat cap de setmana , a la població de Santa Maria del Camí , com a convidats especials de la seva IV trobada de gegants.
Com bé vam anunciar , els nostres geganters , músics i gegants , van partir rumb a Mallorca el passat divendres , durant la seva estada al poble de Santa Maria van estar allotjats a l`alberg de Son Llaüd .
Dissabte matí , després de pendre un bon berenar , tota la colla es va desplaçar cap al centre , fins la casa d`es Mestres ,(casa de cultura i auditoria de Santa Maria del Camí) on es va procedir a montar i vestir els quatre gegants i en Tòfol . Mentres els geganters vestien els gegants , el músics van assatjar dins l`auditori , per afinar els seus instruments i fer repàs d`algunes melodies festives , per a poder deixar un bon record de la nostra estància al poble.
Una vegada els gegants enllestits i exposats a l`auditori , juntament amb els gegants amfitrions , la batlesa de Santa Maria del Camí , ens va fer una recepció a les cases consistorials , en la qual ens va donar la benvinguda al poble i va explicar un poc d`història d`aquest.
Llavors els geganters de Santa Maria , ens van portar a fer una volta per dins el seu encantador poble .
Els primers en fer-se veure per Santa Maria en acció , van ser els nostres músics , qui juntament amb la colla de grallers d`Espolla , van donar la benvinguda al correllengua , omplint´de música la plaça de la vila.
Llavors es va realitzar el dinar de germanor , de les colles convidades de fora de l`illa i l`amfitriona , amb la posterior entrega de records per part de l`ajuntament i la colla de Santa Maria .
A les 17h van començar a treure els gegants de cas Mestres , per portar-los cap a l`Avd de Jaume III , lloc on es realitzava la plantada , amb les diferents colles vingudes dels diferents pobles mallorquins.
Els nostres gegants es van retrobar amb diferents amics , com els d`Inca , Llucmajor , Capdepera, Sa Pobla , Binissalem , Felanix , Porreres , Campos , societat i costums de Campos , Palma ciutat , Son Rapinya (Palma) , Santa Eugenia , Bunyola i Pollença .
Un total de 31 gegants que a les 18 van començar a ballar per els carrers del centre de Santa Maria del camí.
Els nostres gegants estaven situats al mig de la comitiva gegantera, encapçalaven la representació llucmaçanera , en Tòfol , empaitant els fillets , el seguien en Joan i na Rita , llavors els músics i la seva marxa , i tancant els avis Perico i Aguedet.
Molts eren els aplaudiments dels Santamariers , en veure passar els nostres gegants i músics , per la seva animació i els seus alegres balls .
Una vegada arribat a la meitat del recorregut , es va fer una petita retorada , per a pendre unes galetes i unes herbes, així en Soler el Bandejat i na Maria Coa negre , pasaven de tancar la desfilada , a encapçalar-la per així poder donar la benvinguda a tots els gegants i colles participants.
Un moment que ens va emocionar , va ser l`arribada a la plaça de la vila , on desde megafonia , s`anaven presentant els gegants , en arribar el nostra torn , van narrar una mica la història del nostre grup , i de les figures que haviem portat , a més d`un van fer posar la pell de gallina .
Una vegada situats ja a la plaça , els nostres gegants van realitzar el seu ball com a convidats d`honor , la cançó interpretada , no va ser altre que l`himne a Llucmaçanes .
Llavors van ballar els amfitrions , i per acabar es van realitzar un parell de ballades conjuntes , amb la música de la nostra banda , els grallers i els xirimiers .
Els nostres músics i geganters es resistien a que la festa acabés i van interpretar com no podria ser d`altre manera , es "Jaleo" , un senyor damunt un ruc , amb la conseqüent revolució a la plaça , amb tot el public ballant .
Una vegada fet aixó , els nostres gegants i els amfitrions , van marxar cap el col·legi Ramon Llull on s`havia de realitzar el sopar conjunt de totes les colles .
Una vegada acabat el sopar , els gegants van tornar a cas Mestres on vam procedir a desmontar-los i guardar-los dins la furgoneta ja per tenir-los apunt per marxar de retorn a Menorca.
El diumenge després d`un bon berenar vam recollir la casa i vam marxar al poble , on hi havia mercat , i seguidament vam anar a dinar a Can Beia juntament amb la colla de Santa Maria .
Una vegada acabat el dinar va arribar el torn de dir adeu .
Desde aquestes lineas voldriem donar les gràcies a tot el poble de Santa Maria del Camí per la seva acollida , a l`Ajuntament , i com no a la seva magnifica colla , MOLTES GRÀCIES AMICS ha estat una experiencia que sempre recordarem .
No podem acabar sense tenir unes grans paraules d`agraiment cap els nostres geganters i músics , que sense ells no seriem res , GRÀCIES COMPANYS , som una gran colla , però sobretot , som uns grans amics .

Enllaç a la gravació realitzada per IB3 sobre la trobada de Santa Maria del camí:
http://ib3noticies.com /20100502_67231-trobada-de-gegants.html

PRÒXIMA PUBLICACIÓ , VIDEOS DE LA JORNADA.