Cercar en aquest blog

dimecres, 15 d’octubre del 2008

Viatge a Alcúdia

Bones amics/gues dels gegants , després d`uns dies sense actualitzar, tornem a estar aquí , aquesta vegada per contar el viatge realitzat per la nostra colla , a l`illa veïna de Mallorca , més concretament a la població d`Alcúdia.
Després de molts de dies de reunions i preparatius, el dia 10 d`Octubre la colla de Geganters embarcava cap al port d'Alcudia amb la companyia ISCOMAR , a la qual volem agraïr la seva col.laboració , ja que sense la seva ajuda no hauria estat possible realitzar aquest viatge.

A les 11h del dia 10 d'Octubre, alguns membres carregarien els gegants i instruments dintre de la furgoneta .

Llavors a les 5 i mitja ens vam trobar tots i vam partir cap a Ciutadella , per agafar el vaixell i partir cap a Alcúdia .
Allà ens esperaven els membres de la colla d`Alcúdia i els geganters que estudien a fora de la nostra illa , que arriberien un parell d`hores abans a l`aeroport de Palma.

El vaixell va arribar a les 23:00h al port d`Alcúdia , i una vegada allà, els membres de la colla van ser duits cap a a l`escola allà on durmirien durant aquells dies.

El retrobament va ser emocionant ja que cal dir que a part de geganters sobretot som un grup d'amics .
Una vegada van haver sopat, ens vàrem dirigir a l'escola per descansar i agafar forces. Ens esperava un dia llarg de feina i xauxa.

De bon matí, a les 8h, la colla es va aixecar, i després de berenar van anar a vestir els gegants.

La colla d`Alcúdia ens havia preparat un bon berenar , amb ensiamades , croassants , sucs, cafè... i quan vam haver acabat ,vam partir cap a l`auditori d`Alcúdia per a montar els gegants.

Mentres els gegants anaven en furgoneta la majoria de geganters anaven a peu per el centre d`Alcúdia , per arribar a l`auditori , així ja anavem aprofitant per a conèixer el poble.
A l`auditori ens esperaven els gegants d`Alcúdia l`amo en Jaume panxa-roja i madò Aina acompanyats per en Foner i na Tanit gegants de l`Agrupació de colles geganters de les Illes Balears.

Allà entre broma i broma vam anar treient els gegants i montant-los per a deixar-los ben aixerits per a la sortida del fosquet .Una vegada van estar enllestits , van ser col.locats al costat de la resta de gegants , i els músics van aprofitar per assajar i afinar els instruments , per tal que els ba lls dels gegants puguessin lluir com mai.

Després de l`assaig els membres de la colla van passetjar per el centre del poble , sempre acompanyats per en Xisco , membre de la colla d`Alcúdia que sempre estava amb nosaltres , a qui agraïm la seva atenció cap al nostre grup .

Llavors vam anar a dinar, al casal de gent major , al costat de l`ajuntament .

El dinar va ser típic mallorquí: frit mallorquí , sipia amb salsa i carn amb xampinyons , tot molt bo , i de postres un gelat i com no , unes herbes .

Acabat el dinar ens vam dirigir novament cap a l`escola per a ja posar-nos la roba de geganter , ja que a les 17 h teniem que anar a cercar els gegants i dirigir-nos cap a al passeig on estava prevista la plantada. Era el preludi del que seria un gran i animat passacarrers, els gegants tenien ballera i els músics també !!!!

Una vegada vam arribar al passeig Pere Ventayol , ja estaven arribant la resta de colles convidades.
Per el terra del passeig hi havia cartells que situaven les colles en el seu lloc, i poc a poc els gegants es van anar situant formant una gran plantada amb 16 colles participants.

Les colles eren: Alcúdia , Agrupació , Consell Insular de Mallorca , Sineu , Palma , Felanix , Sa Pobla , Muro, Manacor, Mancor de la Vall , Pollença , Calvià, societat i costums de Campos, santa Eugenia, Porreres i com no la de Llucmaçanes .Un total de 32 gegants estaven exposats per el passeig.

Abans de donar inici al passacarrers els diferents grups de xirimiers van sonar algunes peces , les quals alguns membres de la nostra colla ( que saben ballar ball folkloric) van ballar algunes peces , i també alguns membres d`altres colles van ballar alguna cançó que van interpretar els nostres músics .

A les 19 hores es va donar inici al passacarrers , que va discorrer per els carrers cèntrics del poble , i també per al costat de l`antiga murada del casc antig d`Alcúdia , que feia una estampa molt guapa, els carrerons estrets i la gran filada de gegants.
Els nostres gegants van tardar poc a animar-se ja que els músics estaven molt animats . Cantaven , ballaven , la veritat és que era un espectacle, veure la nostra colla . En Tòfol encapçalava la comitiva , donant caramels i tiran confeti , el seguien en Joan i na Rita , els músics seguits de ben aprop per l`avi Perico i s`Avia Aguedet que també anaven ben marxosos , tanta ballera tenien es gegants que fins i tot un dels geganters va perdre la sabata, que va recuperar ben aviat. Després els músics van ovacionar a na Rita mentres ells feien un passadís per el qual va passar ben alegre.

Llavors vam fer una petita parada per l`homenatge a Jaume I que es va realitzar dins un dels fossos de la murada i amb un pont romànic i els gegants com a escenari.

Una vegada acabat l`acte la comitiva va seguir el seu recorregut per els carrers estrets del poble , aquesta vegada cap a l`ajuntament on es va fer una altra aturada per oferir-nos bunyols.

Una vegada fet el descanset , la desfilada de gegants va agafar camí cap el passeig on s`havia començat l`acte , carrers estrets i troços de la muralla , la qual feia més lluit el passacarrers .

Quan passavem, la gent ens aplaudia i s`impregnava de la nostre alegria i somrient .

Quan vam arribar al Passeig , es va fer l'entrada triomfal , amb la música de "maniquí", la cançó de ses canyes , i es va sentir a un senyor que cridava : soc menorquí i va abraçar a alguns membres de la colla , mentres els gegants no paraven de ballar i saltar .

Una vegada de nou al nostre lloc , van anar arribant les diferents colles i es va donar inici als balls de gegants , on cada colla interpretava un ball .

La música escollida i interpretada per el grup de músics va ser Amparito Roca , els gegants van ser presentats i van saludar abans de res als gegants amfitrions , llavors es van posar a ballar , i amb molt d`orgull podem dir que el públic ens va ben felicitar, i és que els nostres gegants i músics es van lluir per a deixar ben amunt el nom de Llucmaçanes.

Una vegada finalitzat el ball de gegants ens vam fer una foto amb la colla d'alcudia , i ens vam dirigir cap a l`auditori fins on va arribar la marxa. Una vegada allà , els nostres músics van per un passadis i anaven ambientan l`entrada dels gegants dins l`auditori .
Quan els gegants ja estaven guardats , ens vam dirigir a l`escola on ens esperava un sopar conjunt amb la resta de colles. Després de sopar, la nostra colla es va posar a cantar juntament amb uns xirimiers , que ens van interpretar el "Jaleo".

Acabat el sopar ens vam dirigir cap al lloc on dormiem , per a descansar , havia estat un dia intens , i encara ens quedava tot un dia , s'havien de desmontar els gegants i aprofitar per a fer turisme fins l`hora de marxar cap al port.

Alguns dels geganters es van aixecar de bon matí així a les 10 els gegants ja estaven de nou dins la furgoneta per a tornar cap a terrer menorquines, llavors es va anar a berenar , i a passetjar per el mercat d`Alcúdia que estava instal·lat al centre del poble .

Llavors vam tenir un bon dinar de fideuà , i a les 3 vam partir cap es port ... els membres de la colla d`Alcúdia es van despedir al igual que els nostres estudiants de fora de l`illa. Va ser un altre moment emotiu.

Es viatge s`havia acabat tothom ja anava en direcció a la seva rutina , sols ens quedava un gran i inolvidable record , d`un gran viatge.

Sols falta dir , MOLTES GRÀCIES AMICS D`ALCÚDIA ha sigut un viatge inolvidable per la nostre colla .

I com no , agraïr a tots els membres de la nostre colla per aquests grans dies que hem passat tots junts, una experiència que esperem poder tornar a repetir.

Videos:

Aqui trobareu les cròniques de :